Honda Jazz e: HEV (with subtitles)|TopGear Magazine HK 極速志 topgearhk

Honda has not made hybrid cars shorter than Toyota, but Hong Kong licensed products have always resisted the introduction. The last hybrid Honda tried was the CR-Z more than ten years ago. In 2021, with the arrival of the fifth-generation Jazz, the agent finally joined the Hybrid version. What's interesting is that most of the time it is a series hybrid, similar to Nissan's e-Power, but it can use the engine to directly provide power in some cases. Long Sir is most concerned about the conditions under which this Engine Drive Mode can be triggered? If it is easy to do, it may be very suitable for Hong Kong road conditions.





--------------------
Web: www.topgearhk.com
FB: topgearhk
IG: topgearhk
Driver's Club: groups/hkdri...
E-magazine (web version and iPad version) bit.ly/3mF2yDD
E-magazine (Android version) bit.ly/32a2LVO

评论 

  1. Kenneth Tsang

    Kenneth Tsang

    天 前

    駕了數天,電池很快义滿,也很快會用晒,形成不少時候在低速時都要engine介入, 請問是正常嗎?謝謝龍Sir!

  2. Calvin Chow

    Calvin Chow

    5 天 前

    我依家揸緊呢部車,只要均速,5x km/h都會做到 油mode行車

  3. Jun fok Lin

    Jun fok Lin

    6 天 前

    今年Jazz外觀變得平實,有d失望..等年尾改颖款

  4. Chris Chou

    Chris Chou

    6 天 前

    請問這台gearbox 有冇 torque converter?想知道,是否只是一組減速齒輪?

    • 龍Sir

      龍Sir

      4 天 前

      沒有torque converter

  5. Ivan Steward

    Ivan Steward

    8 天 前

    噉可唔可以純電煲冷氣?

  6. Water Water

    Water Water

    10 天 前

    龍sir 真的是我們學習的好榜樣! 除了博學多才、專業翹楚外, 龍sir 也是高人一名、智者一位。 在言語間龍sir不時散發出一種獨特的、和善的、令人樂意接近的前輩魅力。 龍sir有料,但分毫没有懾人的炎氣、霸氣。 龍sir為人謙虛,但教人心存敬畏、尊重。 在拍攝視頻期間,龍sir 偶爾突發輸出幽默感和攪笑佳句, 讓觀眾樂在其中、無比享受! Well done! 超讚!👍👍👍👍👍

  7. LEE JENSEN

    LEE JENSEN

    12 天 前

    sir你好 !請問呢部車個冷氣 係由車頭帶定係摩打帶動🙏?

    • LEE JENSEN

      LEE JENSEN

      10 天 前

      @龍Sir 試左,落左訂8月中取車,真係超正,似搓一部歐州車,避震夠實淨,加速力彭拜,刹車好, 操控 得心應手, 唔使行20M即刻適應上手,正👍😃😃

    • LEE JENSEN

      LEE JENSEN

      11 天 前

      @龍Sir 多謝龍SIR的詳細解釋,講得好清楚易明讓我能夠增長見識😊👍

    • 龍Sir

      龍Sir

      11 天 前

      @LEE JENSEN 相信你會有一個愉快的體驗!

    • LEE JENSEN

      LEE JENSEN

      11 天 前

      @龍Sir thz, 我明天约左會去試車🙏🙏🙂🙂😊

    • 龍Sir

      龍Sir

      11 天 前

      @LEE JENSEN 對的,電量低了會著引擎。

  8. yu rocky

    yu rocky

    13 天 前

    睇落後坐是乘客就什麼都不用理,玩手機到目的地,唔!相當專業👍

  9. yu rocky

    yu rocky

    13 天 前

    後坐同事角色是一件貨負責重量,咁就唔好成日玩有機喇!😄

  10. Mei Hui

    Mei Hui

    14 天 前

    可唔可以比較一吓呢部車同toyota嘅prius Prime?

  11. Hok Him Yeung

    Hok Him Yeung

    15 天 前

    架車如紙咁薄。不過一定會揀黃色。可以推薦給道路維修🧰或政府工程部門做交通工具。

  12. Andy Andy

    Andy Andy

    16 天 前

    今代型號係咩? G乜

  13. Kenneth Cheung

    Kenneth Cheung

    16 天 前

    10:00 第一次見到龍SIR 出現緊張O既樣~

  14. CN Wan

    CN Wan

    17 天 前

    如果Stepwgn 入埋 e:Hev 版就正. 行highway 多會比serena e-power 好.

  15. Yanan Yao

    Yanan Yao

    17 天 前

    我十几年前抓过一部本田思域油电混合,应该是半油电混合,

  16. Yanan Yao

    Yanan Yao

    17 天 前

    龍SⅠR你好,

  17. Andy Andy

    Andy Andy

    19 天 前

    試下一缸汽油行到幾多

  18. Kin Wai Chan

    Kin Wai Chan

    19 天 前

    講得好好!

  19. UN J

    UN J

    20 天 前

    本田JAZZ其实系由广东省广州黄埔广汽本田公司CKD生产再出口去卖

  20. C Cei

    C Cei

    20 天 前

    The front looks really odd and ugly. Big turn off.

  21. wai chong

    wai chong

    21 天 前

    這部車是甚麼波箱呢,得一個齒輪,是否不需換波箱油?

  22. 张昊

    张昊

    21 天 前

    第一次看貴頻道,講得幾好👍🏻

  23. 露露心肝

    露露心肝

    22 天 前

    250 Newton, 應該十分足夠吧! 請問「爬頭」及「出路口」輕鬆嗎??

    • 露露心肝

      露露心肝

      21 天 前

      Thx

    • 龍Sir

      龍Sir

      22 天 前

      它的油門初段反應不像EV那種誇張的低扭,而且線性釋放的,力量是不錯的。

  24. yeah-yeah-yeah Kenny

    yeah-yeah-yeah Kenny

    22 天 前

    懸掛柔韌力,將複習嘢,一講就明晒,龍Sir好料 👍👍👍

  25. Joe Pang

    Joe Pang

    22 天 前

    無drive mode 可揀 個樣又咁『可愛』 真係一部買餸腳車

  26. Jacky Kwan

    Jacky Kwan

    22 天 前

    龍sir, note epower同jazz ehev,個運作係唔係note冇一個介入用油功能?兩者邊款較油同發揮到效能? 另外試過哂提過兩款車,使用感覺同車內設備有乜評價?note個車機同日本版差好遠,而jazz好似同fit差不多。

  27. 陈韡喆

    陈韡喆

    22 天 前

    immd现身说法,香港人真是没见过世面

  28. ajon

    ajon

    23 天 前

    想知道如果想起步快時踩落去又有無力呢?

    • ajon

      ajon

      23 天 前

      @龍Sir 多謝龍sir回覆

    • 龍Sir

      龍Sir

      23 天 前

      踩深油是有力的,加速力不會比上代汽油版差。

  29. Henry Ng

    Henry Ng

    23 天 前

    我唔多識新科技, 但4.2L/100km, jazz本身都平油, Hybrid同電油版爭幾多?? 一直覺得Hybrid應該好慳油....

  30. Marco Yuen

    Marco Yuen

    23 天 前

    後座位阿叔......

  31. kentyeungnhonkei yeung

    kentyeungnhonkei yeung

    23 天 前

    龍SIR試車說服力超超超大啦,比起任何一個講車既KOL都勝,除左內外機件都認識外,更深知其係.龍SIR講完我會買,其他人....................考慮吓先

  32. Zero

    Zero

    24 天 前

    呢代係個樣差d....唉....

  33. sam tsui

    sam tsui

    24 天 前

    Very good, 真係要知道啲電池可以用幾耐 同埋換電池要幾多錢 作為呢架車 抵唔抵玩

  34. hardy gene

    hardy gene

    24 天 前

    試下再大膽d 叫龍sir 訓完唔洗醒

  35. Gary Chan

    Gary Chan

    24 天 前

    龍蛇個大肚dum好Q

    • 龍Sir

      龍Sir

      24 天 前

      誰知肚裡有乾坤

  36. Argura98

    Argura98

    24 天 前

    尼架車一句講嗮。。。。樣既問題,Pass 實在頂吾順。

  37. Simon Chan

    Simon Chan

    24 天 前

    请比较丰田·优缺点在那里?

  38. wing hung choi

    wing hung choi

    24 天 前

    想睇多些關於套Honda sensing功能及示範應用

    • S C

      S C

      24 天 前

      I find this Hybrid Jazz has no Blind Spot Monitoring function. Have tried using the ACC several times but the steering is a bit "late" to my driving preference. ACC Braking and acceleration are a bit abrupt to me when the front car has changed lane or another car has cut in. The ACC (one of the Honda Sensing function) is more suitable for touring on a freeway. Alerts on hand-hold on steering wheel during ACC are frequent. (I can now confirm the driver must control the steering wheel when using ACC for this car. It can be a confusion of ACC steering the car when Lane Keeping has been monitored.

  39. S C

    S C

    24 天 前

    Although it may not be as good as the new Mazda cars, this hybrid Jazz has mitigation on understeering control by taping on the front brake slightly and automatically. It feels comfortable when going into a curve for daily driving.

  40. Platforms Giant

    Platforms Giant

    24 天 前

    what is the combine HP & torque for this car? Can this car run with engine + motor together like other hybrid?

    • Platforms Giant

      Platforms Giant

      24 天 前

      @龍Sir thanks :)

    • 龍Sir

      龍Sir

      24 天 前

      摩打的最大馬力就是這車最大馬力。

  41. Gogh Vincent

    Gogh Vincent

    24 天 前

    最中意有龍SIR D片,有料到👍

  42. wai tai cheng

    wai tai cheng

    24 天 前

    小心如果身邊有人有幻聽的話!就是被人整蠱!被害的人好多時都會自殺!它們為的是17000!好多人中招。

  43. Jeff LAM

    Jeff LAM

    24 天 前

    正呀,代步一流

  44. WL JACK

    WL JACK

    24 天 前

    終極 boss = 龍sir !!!!!!!!!

  45. Ngai Lik Chun

    Ngai Lik Chun

    25 天 前

    即係大概幾錢1公里

  46. lo vincent

    lo vincent

    25 天 前

    龍Sir 除咗有料,深入淺出的解說更是厲害。

  47. Jumbo Chiang

    Jumbo Chiang

    25 天 前

    感謝龍Sir詳細解說,台灣也快要上市了,可以試試0-100 km/h,以及120 km/h的引擎轉速,期待中!

  48. Gary Lo

    Gary Lo

    25 天 前

    Fit 仔始終都係GE好

  49. Ryan Chow

    Ryan Chow

    25 天 前

    如果行電又滑行時都有100KM 就真係香港好多地方都用得哂... 揸緊P4的我表示... 家下同P3都係差唔多, 行緊7XKM之後行返ENGINE... 想睇下同E-POWER 比較 等睇

  50. DK H

    DK H

    25 天 前

    In this day and age Honda and Toyota are still producing Hybrid that are slow as a snail. When Tesla keep on producing cars that are low to no carbon emission and have tons of horse power. That's why so many buy Tesla over Hybrid. They missed the mark to produce performance hybrid that's why every country using the environment issue to get rig of ICE and Hybrid cars. Not only they are not efficient in comparison to EV as well they are so boring to drive.

    • rickyairline

      rickyairline

      25 天 前

      前幾日讀報有關豐田為什麼不希望太急於馬上全力發展純電車,其中一個考慮是有關日本汽車製造業的就業問題。 一個國家或一間機構都係,如果可以由0開始做,有一個好處是可以一下子發展最新的產物,但是已發展的機構反而需要處理以往帶落來的包袱,我估尤其像豐田這類傳統日本企業,也許公司與僱員的雇傭關係更是比較看得重,而各零部件的生產很多時也許是外判小形企業生產的,也許若豐田一下子停止了燃油汽車製造,很多以前長期合作的零部件外判生產商與其員工便一下子變成失業了。

  51. benji654

    benji654

    25 天 前

    可惜大陆冇这款T.T

  52. Kelvin Choi

    Kelvin Choi

    25 天 前

    終於試到呢架車👍🏻👍🏻😊

  53. 上官謹謙

    上官謹謙

    25 天 前

    可否提供低速行駛時,引擎啟動頻率之資訊,還有啟動引擎時候不會很明顯?

    • Andy Andy

      Andy Andy

      20 天 前

      @龍Sir 尼部好似連1都無

    • 龍Sir

      龍Sir

      25 天 前

      低速著車率視乎道路交通節奏,很難一概而論,混能車的電池容量只有1至2kwh,不可能長期不著引擎的,它的引擎發動時感覺還好,不算突兀。

  54. DexTerM

    DexTerM

    25 天 前

    10:53 後面有架supra

  55. honhondaddy

    honhondaddy

    25 天 前

    估唔到子浩突然講呢D!! O咗但又好好笑!!

  56. Chong Jiun Kit

    Chong Jiun Kit

    25 天 前

    龍sir可唔可以開一集教Auto Hold點用。有媒體話Auto Hold嘅時候自動波唔需要入N檔,掛在D檔就可以,我就怕咁樣做會導致波箱和腳brake有損耗。龍sir請指點一下正確方法。

    • S C

      S C

      24 天 前

      @Chong Jiun Kit Just leant that Auto Brake Hold would automatically hold the brake pressure that you have just applied. This may explain why your car need to give the brakes up to certain degree of pressure to activate the Auto Brake Hold. If the brake pressure under Auto Brake Hold is not sufficient to hold the car, ABS will kick in to increase the brake pressure. I also leant that Auto-Hold can only be activated if you’re inside the vehicle with the doors closed and seatbelt fastened (I've yet verify that).

    • S C

      S C

      24 天 前

      @Chong Jiun Kit Very correct. Zero speed detection by itself won't work. Brake padel must be depressed till zero speed have been detected. I guess there may be a timer control of a second after zero speed too. Nevertheless, I don't find a need of depressing the brake padel deeper to trigger the brake hold. ,龍Sir hsd shared that auto brake hold is managed by ABS. To avoid overheating (may be the ABS system), it is better turn off the auto brake hold during traffic jam.

    • Chong Jiun Kit

      Chong Jiun Kit

      24 天 前

      @S C I have experimented on my car Mazda 3 2021 and confirmed with car manual. Zero speed itself won’t trigger Auto Hold. I have to depress the brake pedal a little deeper until the “Hold” indicator lights up in dashboard display. The question is whether I should leave the gear in D mode or N mode when Auto Hold is active. 龍sir already answered.

    • 龍Sir

      龍Sir

      25 天 前

      短暫停車用D,稍為停久一點應該用N,跟有沒有auto hold並不相關。Auto hold的工作是由ABS系統負責的,遇上嚴重塞車,建議不要長開auto hold否則系統有機會過熱。

    • S C

      S C

      25 天 前

      The Auto Hold function will be activated after the Auto Hold button has been depressed and after the Auto Hold Ready message is shown on driver's VDU. The function will be maintained until the driver has cancelled it or after the car has been switched off. Once zero speed has been detected, the Auto Hold will kick in disregard the position of the gear selected. It is not necessary to step on the brake pedal during a traffic stop because the car won't creep forward. The rear brake lights will still be illuminated under Auto Hold. When the gas pedal is depressed, the Auto Hold will be released automatically and the car will move out naturally even on up gradient. If Auto Hold has not be activated, this car will creep forward in "D", "B" or backward in "R" as per an usual AT gear box. Somebody may like to switch off the Auto Hold function to allow the car to creep without depressing the gas pedal during parking.

  57. Taipinpan Best

    Taipinpan Best

    25 天 前

    龍sir, 你好,我想問下,我買咗架車成個月我都唔係好明架車係電摩打為主還是引擎為主😅,唔覺佢有用過引擎行車

    • S C

      S C

      25 天 前

      You may like to switch the driver interface to POWER FLOW to watch the working of the engine animation (video 4:33) for driving the alternator only or on direct drive to the front wheels. Depress the HOME button once (a house icon) from the right hand side of the steering wheel and then turn the selection wheel to choose POWER FLOW display (depress the selection wheel to select a chosen display). I feel the engine is a bit noisy (in high RPM) inside a covered carpark when it is in charging mode. Nevertheless, one won't feel it when on the road due to background noise.

  58. pp pp

    pp pp

    25 天 前

    最好找多架混能比較吓,龍sir

  59. Hing Yan Tang

    Hing Yan Tang

    25 天 前

    imme hybrid 是類似 e-power 還是Toyota 的Hybrid?

    • MrTronic

      MrTronic

      25 天 前

      其實兩邊都唔似。應該咁講,e-power 係直接用引擎嚟發電,引擎唔會推個碌。而Toyota 主流嗰套hybrid就係比較傳統,引擎配以電動摩打作動力輸出。而康打呢套動力系統個人嚟睇比較有誠意,引擎主要用作發電而電動摩打作主力動力輸出。電腦會根據道路不停嘅狀況或者駕駛者嘅駕駛態度做出唔同嘅駕駛模式。好似龍sir話齋,喺架車負荷低嗰陣時,引擎就會直接推動頭轆作動力輸出來打字最有效率既動力輸出。所以三間日本廠套hybrid都不盡相同,各有各好。

  60. Chow Kwan

    Chow Kwan

    25 天 前

    多謝龍SIR嘅經驗,知識分享, 袋錢入我袋

  61. Derrick Cheng Koon Hang

    Derrick Cheng Koon Hang

    25 天 前

    龍sir 好正,有做冷面笑匠質地

  62. er qw

    er qw

    25 天 前

    龍sir你好,這款Jazz和日產新款Note e-power,包括技術意念、操控、油耗,乘坐感,保養維修,從各方面比較,你會更喜歡那一部車。

  63. 胡迪迪

    胡迪迪

    25 天 前

    無自動剎車就差少少

    • S C

      S C

      25 天 前

      My Hybrid Jazz 4th gen in Singapore has Honda Sensing which includes Collision Mitigation Braking System, Road Departure Mitigation System, Adaptive Cruise Control and Lane Keeping Assist System. The combustion engine trims in Singapore do not come with Honda Sensing. I believe the Hong Kong Hybrid version should be the same as per the Singapore batch. In UK, several hybrid trims are available (no combustion engine version on sale) and hence UK Hybrid Jazz 4th gen cars are not necessary equipped with Honda Sensing.

  64. SDUHK1

    SDUHK1

    25 天 前

    畀多少少買model3

  65. kong shing wan

    kong shing wan

    25 天 前

    從慳油角度,如果hybrid細車都要超過$1.3/km就好似唔太吸引吧

    • 龍Sir

      龍Sir

      18 天 前

      @aoargus 是全程開著冷氣

    • aoargus

      aoargus

      18 天 前

      開勁冷氣係0.7/km?

    • kong shing wan

      kong shing wan

      25 天 前

      @龍Sir 唔該!龍Sir 明哂 😂👍🏻

    • 龍Sir

      龍Sir

      25 天 前

      你誤會了,並不是用了4.2L汽油,而是平均耗油量為4.2L/100km

    • kong shing wan

      kong shing wan

      25 天 前

      @龍Sir 如果4.2L行48公里,100公里就要8.75L,相比小弟部5000cc force induction 引擎行每100公里行14.5L,行highway 只需10L/100km,呢部Jazz HEV唔算慳油😅

  66. Kam Fung Ling

    Kam Fung Ling

    25 天 前

    想問econ mode 實際架車會做啲咩?

    • Kam Fung Ling

      Kam Fung Ling

      25 天 前

      @龍Sir 多謝龍sir親自解答

    • 龍Sir

      龍Sir

      25 天 前

      Econ mode動力輸出會略為下降,但幅度很輕微在平路難以察覺,我在上斜路固定油門反覆按動此掣才能確定。

  67. 陳四

    陳四

    25 天 前

    龍sir演技好好

  68. Fang

    Fang

    25 天 前

    这架车好可爱的样子(●'◡'●) 油耗好到流口水...

  69. TM

    TM

    25 天 前

    Electric simulate vtec feel?!

    • 龍Sir

      龍Sir

      25 天 前

      好比喻!😄

  70. 西西弗斯

    西西弗斯

    25 天 前

    應該真是冇咩力,後生30年爆一段都冇講過engine performance

    • Ben Tsui

      Ben Tsui

      20 天 前

      最大得109匹 點有激情😅 而且部車又重咗咁多

  71. Melchior Fung

    Melchior Fung

    25 天 前

    10:01 一向不慍不火嘅龍Sir展示求生慾😛

  72. Calvin Chow

    Calvin Chow

    25 天 前

    後座係代理商人?

  73. Lik Chen

    Lik Chen

    25 天 前

    請问B檔即是什麼檔,我太out了,不知。

    • Lik Chen

      Lik Chen

      25 天 前

      @S C oic

    • S C

      S C

      25 天 前

      @Lik Chen I use "B" whenever coming down from multi-story carparks. However, I find the braking power of the electromagnetic brake is quite limited unlike the lower gear radio of MT and AT. The "B" of this Hybrid is more for re-charging the battery more proactively in my opinion. There are air channeling from the front air grill to the front brake disc. The braking power of this hybrid Jazz comes from the hydraulic braking system mostly.

    • Lik Chen

      Lik Chen

      25 天 前

      @S C I think that they are using B in the city. Then it may be good to use.

    • S C

      S C

      25 天 前

      I prefer not using "B" while on the highway because "B" will reduce the coasting effect. Otherwise, "B" is great on hilly areas and consecutive curves. Also, one may like to note that the electro-magnetic bake has no brake light that can cause impact to the judgement of the driver behind you.

    • Lik Chen

      Lik Chen

      25 天 前

      @龍Sir 明白,謝龍Sir的解答,我又識多D了。

  74. Kok man Leung

    Kok man Leung

    25 天 前

    可唔可以叫做,有一副1.5發電機既電動車?但比返1個波你。 果1個波仲要係70~72 3先咬合。。。 咁8O以上係行電定引擎?

    • 龍Sir

      龍Sir

      25 天 前

      若負荷無大變化,直驅模式啟動後速度再上還是會用直驅。

  75. Ivan Wong

    Ivan Wong

    25 天 前

    龍sir 加 浩的組合不錯👍🏻

  76. Kelvin Cheung

    Kelvin Cheung

    25 天 前

    叫龍sir拍多d試車片啦!

  77. shawn liew

    shawn liew

    25 天 前

    龙sir直头系男人应有典范!有料,低调,有礼 睇得出佢好尊敬女士特别是老婆! 又再一次对龙sir的好感升level!

  78. U chanel

    U chanel

    25 天 前

    個車籠好似幾靜 一D路聲都冇

  79. CleMent

    CleMent

    25 天 前

    龍蛇好搞笑😂 0:24

  80. Ben Leung

    Ben Leung

    25 天 前

    非常dull,超級dull 嘅一部車,日本賣得,歐洲死得,所以本田係歐洲啲代理賣到執笠,哈哈!

  81. Mok Ting

    Mok Ting

    25 天 前

    尼部我想買呀!!

  82. KI SUN SUNNY YEUNG

    KI SUN SUNNY YEUNG

    25 天 前

    請問1·3 直四Turbo 有兩氣缸休止功能雙離合器傳動檔嘅能夠做自動波鎖合嗎?

    • 龍Sir

      龍Sir

      25 天 前

      雙離合沒有torque converter,不會打滑,無須鎖合功能。

  83. Andy Kwok

    Andy Kwok

    25 天 前

    好喜歡龍Sir跳脫o既一面~ XD

  84. k d

    k d

    25 天 前

    cls

  85. Akio Lee

    Akio Lee

    26 天 前

    可否做Prius C, Jazz e:HEV同note e-Power 三部混能車仔大比拼? 謝謝!

  86. hei yuk Coi

    hei yuk Coi

    26 天 前

    呢套动力总成係第三代immd,同混动2.0雅阁一模一样的驾驶感受,电池唔够电时阵会着机头充电,片中你讲嘅机头直连驱动车轮要喺高速公路匀速行驶先至会机头直驱车轮

  87. Isaac Shek

    Isaac Shek

    26 天 前

    佢。。無sport mode 油門有啲悶

  88. LCCF MEDIA メディア

    LCCF MEDIA メディア

    26 天 前

    你的樣子如何,你的命運必如何。內籠好聽叫簡單,不好聽叫簡陋。

  89. Simon Ngai

    Simon Ngai

    26 天 前

    不如top gear 永遠fix死一條試車路線 XD

    • Michael Ho

      Michael Ho

      22 天 前

      好似英國版咁

  90. 遊部いろは

    遊部いろは

    26 天 前

    7:25

  91. Karon Lam

    Karon Lam

    26 天 前

    龍Sir你好,想問問既然B波會加強收油時減速的力度,如果我相對減慢收油既速度,理論上回電的程度係咪一樣減弱左,等同用返D波?

    • 龍Sir

      龍Sir

      25 天 前

      應該相近吧,但要較仔細控掣油門,而且減速不夠力最終要用brake,更浪費。

  92. Nino Yapp

    Nino Yapp

    26 天 前

    正呀,jazz hybrid!

  93. rickyairline

    rickyairline

    26 天 前

    請問龍sir 唔知油缸入滿可以入到幾多L呢?

  94. eric tang

    eric tang

    26 天 前

    呢條片真係好,之前睇其他片介紹i-mmd,講到幾時engine先介入,或者揼油加速究竟係行電抑或行油,都好多係youtuber自己估估下講錯嘅,呢條片真係揸部車嚟show畀你睇實際係點 👍🏻

  95. Wayne Tang

    Wayne Tang

    26 天 前

    終於等到你地試呢架啦!!

  96. Kwok Leung

    Kwok Leung

    26 天 前

    我架福士第七代一缸油行七百至八百公里,比起這部jazz, jazz有幾省油? 好似未見提及。

    • Chong Jiun Kit

      Chong Jiun Kit

      25 天 前

      上網查過,這架Jazz油箱容積為40L,以龍sir試車的油耗,一缸油行駛950公里

    • carl Nilsson Young

      carl Nilsson Young

      26 天 前

      架架車油缸容量唔同,剩多少油為用夠一缸?

    • Cheuk Nam Siu

      Cheuk Nam Siu

      26 天 前

      你車機顯示每公升可行幾多km?

  97. 哈利TV Harry

    哈利TV Harry

    26 天 前

    咁同上一代GP5 Fit 混能有乜分別

    • 龍Sir

      龍Sir

      26 天 前

      上代是並聯輕度混能,配雙離合波箱。

  98. Calvin Lee

    Calvin Lee

    26 天 前

    龍 sir 好正,風趣幽默同技術講解兼備 👍🏻

  99. LiCHonG

    LiCHonG

    26 天 前

    嗰日係對面海見住你地試車

    • TopGear HK 極速誌

      TopGear HK 極速誌

      25 天 前

      😝

  100. Ka Lun Ho

    Ka Lun Ho

    26 天 前

    我寧願要GK都唔要新款Jazz

下一个